Здравейте – ние сме Headstarter
Здравейте – ние сме Headstarter
Здравейте! Ние сме екипът на Headstarter. Кои сме ние ли? Ученици от Софийската математическа гимназия, които преди година дори и не предполагаха, че ще спечелят Националното състезание на Тийноватор за 2018-2019 година!
Какъв е проектът ни?
Headstarter е онлайн платформа, която свързва младежите с бизнеса. На сайта ни всеки може да намери позиция за стаж, практика или работа, която да удовлетворява техните желания и интереси. Целта ни е да помогнем на учениците да се ориентират професионално, да се запознаят отблизо с работната среда, да добият опит и най-вече да осъзнаят, че и в България има бъдеще.
Особено голям проблем, който се наблюдава не само тук, е, че учениците след 12. клас не само отиват да учат в чужбина, но и остават да работят там. Този феномен не засяга само тях, но и работодателите. В значителен брой компании има недостиг на млади таланти. Mладото поколение е най-запознато с технологиите, с модерното. Какъв по-добър начин да се сдобиеш с мотивирани и продуктивни хора, готови да бъдат полезни, от сайт, който се занимава точно с това? Какво чакате? Ако сте ученик – регистрирайте се на headstarter.eu и кандидатствайте за стаж. Ако сте компания, която търси млади и ентусиазирани кадри – качете свободните си позиции.
Кои сме ние?
Ние сме ученици от Софийската математическа гимназия. Въпреки че учим в едно училище, повечето не се познавахме. Благодарение на клуба по предприемачество “Тийноватор”, веднага започнахме работа по стартъп проекта ни. Ето ни и нас:
Надежда Цачева – тя е от всичко по много! Тя е човекът, който крепи екипа – лепилото помежду ни. Отзивчива, комуникативна и креативна – винаги можеш да отидеш при нея с някакъв проблем, тя ще се усмихне и ще ти помогне да го решиш, дори да е в три през нощта. Винаги ще те предразположи да говориш и ще те накара да се почувстваш добре. Все пак добрата комуникация е ключът към успешното лидерство.
Алекс Цветанов – само като го погледнете, ще си кажете: ”Ето това е програмист”. И си е вярно – Алекс има много награди по информатика, но той не е типичният програмист. Ако трябва да сме честни, неговата страст е работата. Винаги може още малко да поработи. Той отговаря за това – целият процес да върви. Както той обича да казва: “Програмистът е биологична машина, която превръща кафето в код”.
Радостина Богословова – чувствителност и елегантност в чиста форма. Интелект и чувство за естетика в едно. Вечният мечтател, прекарва по-дълго време в облаците, отколкото на земята. Ради е нашият дизайнер и както може би се досещате, дизайнът на сайта е неин, уникален е, нали!? Хората са казали: „Дайте на твореца черен молив и той ще ви оцвети света“. За нея изкуството е начин на изразяване, а не средство за впечатляване.
Рангел Плачков – човекът, който гледа на нещата под един различен ъгъл. Човекът, който вижда логиката във всичко и винаги търси различното решение. Той вижда простото решение на сложните проблеми. Умел програмист, който не чака нещо да се “счупи”, вижда проблема преди да се е случил и го предотвратява. В същото време е много креативен, изобретателен и любознателен, както обича да казва: “Тялото ти е двигател, умът е твоят инженер”.
Ивана Панева – нашата скрита лимонка. Ако трябва да опишем Иви с 3 думи – интелигентност, креативност и изразителност. Уникален писател, с чувство за хумор и поглед над нещата. Ако се огледате, всяка една статия или текст от сайта е написана от нея. Със сигурност забелязвате прецизността и упоритостта, с която тя работи и пише. Все пак писането е нейната страст – за нея четенето е вдишване, а писането – издишване.
Лазарина Попова – когато я погледнете, първото нещо, което ще ви дойде наум, е жажда – жажда за живот. Зари винаги е отворена към приключения, винаги иска да знае още и не я е страх да попита. Затова тя е човекът, който говори от името на екипа, тя намира и прави всичките връзки. Много комуникативна и ентусиазирана, тя вижда невидимото и го споделя с екипа ни.
Борис Владимиров – той е възможно най-директният човек! Това е и едно от най-добрите качества на Боби, защото са малко хората, които ще ви кажат право в лицето, че сте сгрешили и ще ви помогнат да решите проблема си. Има уникално чувство за хумор. Въпреки, че Боби е най-младият ни член, той прави всичко по силите си, за да се развива, все пак старите начини не отварят нови врати.
Вярвате или не, до финалното състезание почти нямаше комуникация между нас. Срещахме се веднъж в седмица, понякога и по-рядко. Истинското сплотяване се случи на акселераторска програма в Словения, на която всички присъствахме в края на юни 2019. За една седмица с целия отбор живяхме под един покрив. Но тя ни бе напълно достатъчна, да станем по-близки. Безсънни нощи, прекарани в работа по проекта; тичане в центъра на Любляна в опит да хванем 70 човека за ръце, да се снимаме с рокля за 600 евро или да бъдем поканени на сватба; да печем пиле за вечеря в co-working space, където работят 25 компании 🙂 Преживяване, което никога няма да забравим! И ако това само не ни мотивира да работим повече и по-ефикасно!
Остава по-малко от месец до Международното състезание в Словения, където ще представим България. Стискайте ни палци! И въпреки огромните усилия, които полагаме, за да сме тук днес, да сме изминали този път, забавлението играе важна роля в успеха ни. Ние обичаме това, което правим, и затова сме стигнали до тук. И разбира се, благодарение на менторите ни, към които винаги можем да се обърнем, когато изпитваме затруднения!
Ние сме PartyMe
Здравейте!
Ние сме екипът на PartyMe – проектът, спечелил второто място във Финалното състезание на Тийноватор за 2018-2019 година. Тук сме, за да ви разкажем малко повече за нас, за PartyMe и за пътя, който извървяхме като екип през изминалата учебна година.
Каквa е нашата идея?
PartyMe e онлайн платформа, чиято цел е да направи организирането на детски рождени дни лесно, бързо и удобно за родителите. Сайтът предоставя списък с повечето детски парти центрове в София, както и подробна информация за всеки един от тях – местонахождение, контакти, снимки, описание и други. Веднъж избрали подходящото за тях място, родителите имат възможност безплатно да заявят резервация, спестявайки си време и усилия.
Първоначалната ни идея беше да създадем платформа, която да може да се използва всеки път, когато се организира парти, независимо дали е за рожден ден на всякакви възрасти, абитурентски бал, фирмено или коледно парти. Това е и нашата цел, ние продължаваме да работим за постигането ѝ дори след края на програмата Тийноватор.
Как започна всичко?
В кинозалата на СМГ! Да, звучи странно, но всъщност там се проведе първата презентация на Тийноватор, на която повечето от нас присъстваха. Идеята да бъдем част от клуб, в който ментори с опит в бизнеса и предприемачеството ще ни помогнат да направим първите си стъпки в тази сфера, ни хареса от самото начало. Така с течение на времето от група приятели се превърнахме в добре сработен и свръхмотивиран екип.
През учебната 2018-2019 година преминахме през какво ли не – раздаване на анкети, преговори с управители на парти центрове, изграждане и усъвършенстване на уебсайт, консултации с адвокати и предприемачи, презентиране пред инвеститори и т.н. – все неща, с които трудно сме си представяли, че ще се сблъскаме сами, а ето ни сега, на 17-18 години и на път да започнем наш собствен бизнес. Доста вълнуващо, нали?
През цялата година нашият ментор, Юлиан Софрониев, беше там, за да ни дава насоки и съвети, но не си мислете, че не ни оставяше да грешим. Точно от грешките, които ни оставяше да допуснем, научихме най-много.
На финалното състезание PartyMe спечели второ място в конкурса за най-добър стартъп проект, специалната награда на ВУЗФ, както и подкрепата на десетки приятели, близки и предприемачи от страната. Гордеем се с това, че успяхме да представим готов продукт пред журито, както и да докажем неговия потенциал чрез хилядите хора, които са посетили платформата ни за толкова кратък период от време.
Кои сме ние?
Въпреки че сме от СМГ, до един сме готини!
Ивайло Илиев е строгият, но справедлив лидер на нашия екип и макар това да звучи като проста задача, тя носи много отговорности. Той се занимава главно с разпределянето на отделните задачи между останалите, координацията на работата и поддържането на мотивацията сред нас.
Ирен Димитрова беше презентаторът на нашия проект на финалното състезание и отговаря за маркетинга и връзките с обществеността. По-конкретно тя се занимава с популяризирането на PartyMe – управлява Facebook страницата и News Feed-a на сайта, също така се свързва с парти центровете, потребителите и медии.
Александър Георгиев изготвя Investment deck, с който ще се представим пред бъдещите инвеститори. Също така често изпълнява част от хилядите други задължения, свързани с проекта, като например преговорите с управители на парти центрове. Това е една от най-отговорните задачи, защото от презентацията зависи дали ще успеем да сключим партньорство.
Алекс Вукадинов на практика вдигна сайта така да се каже от нулата, а когато го посетите, няма да повярвате, че започвайки, той нямаше никакви познания в сферата. Учейки се „в движение“, той успя да развие платформата и не спира да намира начини да я усъвършенства.
Алекс Софрониев е от скоро в екипа на PartyMe, като той се включи активно в работата по сайта. Използвайки опита и познанията си в различни области от сферата на бизнеса, той често се занимава с research и ни запознава с компетентни хора, готови да ни дават насоки.
Ако сте любопитни да видите какво успяхме да постигнем, заповядайте на partyme.eu, a ако искате да научите повече за нас, можете да посетите и последвате нашата Facebook страница.
Надяваме се с историята си да сме успели да ви мотивираме да не изпускате възможността да се включите в прикючението „Тийноватор“ и да започнете да вземате живота си в свои ръце. Нямате представа какъв огромен потенциал имате да промените света само със силата на упоритостта и доверието помежду си!
7 съвета за успешно презентиране пред инвеститори
Ако си в Тийноватор, вече знаеш в какво си се забъркал – стартъп клуб с твоите съученици; работа с ментори; много неща, които няма да научиш от учебниците; и една цел – реализирането на бизнес идея. Днес си говорим за презентирането пред инвеститори, с което се сблъскваш на финалното състезание, или т.нар. “питчване”. Именно то може или да изстреля идеята в космоса, или да я прати в пълна забрава. Затова е важно ти и твоят отбор да се приготвите добре, за да блеснете на фона на всички останали идеи, които инвеститорът би чул.
Кои са съставките на неустоимия, отличен и незабравим питч?
1. Времето е супер важно. Питчингът в Тийноватор е 3 минути.
Ето няколко трика за организирането на времето:
- Ако имаш зададено предварително време, ще направиш добро впечатление, ако приключиш няколко минути, или в случая – 30 секунди по-рано.
- Ако споменеш фразата “и още едно финално нещо” или подобна, имай предвид, че това нещо наистина трябва да е финално.
- Избери си темпо за говоренето и го поддържай, за да не избързваш накрая.
- Разпредели си по равно времето за стоене на всеки слайд, ако имаш презентация със слайдове.
2. Превърни питча си в история
Инвеститорите се отегчават от таблици, сметки и числа. Но пък всеки обича добрите истори – дори и най-потъналия в данни инвеститор. Разказването на истории (storytelling) е научно доказана форма за хващането на вниманието на слушателя и ще направи питча ти незабравим, защото всяка история е уникална и ще задържи вниманието.
3. Бъди много фокусиран/а
Тъй като времето на инвеститорите е ценно и важно и ти трябва да покажеш, че го цениш, трябва да имаш отличен фокус върху най-важните части на питча ти.
4. Обясни точно услугата или продукта си.
Инвеститорите трябва да си представят много добре услугата или ако е продукт – да видят прототип на живо.
След като си обяснил/а услугата много добре, не задълбавай повече. Инвеститорите се интересуват най-много как с услугата / продукта ще се изкарват пари. Колкото по-скоро заговориш за пари, толкова по-добре за теб и отбора ти.
5. Следващо по важност е да кажеш с какво услугата / продуктът е уникален и какво го отличава от конкурентите, ако си прилича с други на пазара
6. Обясни коя е аудиторията на услугата / продукта. За целта използвай описание на пол, възраст, начин на живот, навици, демографски данни и т.н. След това разкажи как с маркетинг ще привлечеш три предварително дефинирани типа клиенти, към които се стремиш.
7. Бъди супер ентусиазиран/а. Добра техника е да вложиш 50% повече енергия от това, с което се чувстваш комфортно. Предприемачите трябва да излизат постоянно от зоната си на комфорт.
И накрая:
ПРАКТИКА, ПРАКТИКА, ПРАКТИКА. Досаждай на отбора си, на гаджето и на вашите с много репетиции на презентацията, докато не я “пееш” като песен.
Успех от нас!