Тийноватор е финалист в конкурса Фантастико до теб

Тийноватор е финалист в конкурса Фантастико до теб

Тийноватор е сред 23-мата финалисти в тазгодишния конкурс „Фантастико до теб“, създаден за подпомагане на проекти, които носят промяна.
 
С одобреното финансиране от 25 000 лева Тийноватор стартира в началото на 2025 година проект с работно заглавие Академия за ментори – за развиване на менторския потенциал – както на алумнита на Тийноватор, които са готови да станат ментори, така и на потенциални ментори, които искат да са по-сигурни в менторската си сила и в уменията и знанията, които развиваме в програмата в двете основни насоки – меки умения и стартиране на бизнес.
 

Директорът на Тийноватор – Зорница Миткова, разказа за част от ползите на менторството

На официалната церемония на 17 юни в Joy Station бяха отличени 23 проекта, селектирани сред над 300 кандидати в сферите Образование и културата, Здравеопазване и Социално предприемачество. 

„Истински съм щастлив да видя как общността на „Фантастико до теб“ расте с всяка изминала година. Този проект за нас е израз на нашата отговорност към обществото, на желанието ни да подаваме ръка, там където има готови хора да запретнат ръкави и да направят промените, от които толкова имаме нужда, без да чакат някой друг да решава тези проблеми“, заяви оперативният президент на ФАНТАСТИКО ГРУП – Владимир Николов. 

Церемонията на „Фантастико до теб“, 2024

Академия за ментори е безценна възможност за менторите в Тийноватор да обогатят преживяването си в програмата. Тя ще спомогне за повишаване на нивото на меките умения и в частност – тези за ефективна работа с младежи.

Опитът на екипа на Тийноватор досега показва, че задълбочената работа с менторите и повишаването на потенциала им за водене и задържане на клуб, решаване на конфликти, мотивиране и даване на градивна обратна връзка имат пряко отражение върху качеството на програмата и ползите, които учениците извличат от нея. По този начин менторството може да има дори по-дълбок ефект върху учениците.

Обучението за ментори в началото на шестото издание на Тийноватор

Академията ще донесе и добавена стойност за менторите и в собствените им бизнес начинания, чрез обогатяване на личностните им качества като умения за лидерство, комуникация и решаване на проблеми. Една от ползите е и доближаване до следващото поколение работна сила. От друга страна, връзката с останалите ментори в Тийноватор и срещите с представители на бизнеса в рамките на Академията, дават възможност за участие в силна професионална мрежа.

В проекта ще могат да се включат и Тийноватор алумни. Това са хора, които са минали през програмата, продължили са с образованието и кариерата си и сега могат да се върнат в нея като ментори.

В рамките на 8-месечната им съвместна работа, менторите и учениците изграждат силна доверена връзка

Кандидатствайте за ментор в Тийноватор 7. Новото издание на програмата стартира през октомври 2024 година. Вижте подробности ТУК

Тийноватор 7 стартира през октомври и търси новия отбор ментори

„Тийноватор ми помогна и ме изгради повече като човек, отколкото някой би могъл за толкова кратко време. Смятам, че всеки който би искал да предизвика себе си и уменията си, трябва да се запише и участва. Препоръчвам го и на всеки, който иска да преоткрие себе си. Останах с много добри впечатления и с нетърпение очаквам Тийноватор 7.“ Преслава от Благоевград, участничка в Тийноватор 6

„Отне ми едва няколко месеца да видя колко голямо въздействие има Тийноватор над мен. Да говориш всяка седмица с хора от startup средите на „ти“ наистина те прави по-уверен и ти помага в живота. Това е възможност, която не трябва да се пропуска.“  Димитри Захов от Разлог, участник в Тийноватор 6

Менторите в Тийноватор са единствени по рода си. Не само, че ни обогатяват, но и се превръщат в част от живота ни – дават ни възможности, които никъде другаде не бихме открили.“  Нинко Павлович от София, участник в Тийноватор 6

Това е малка част от положителната обратна връзка на участниците в Тийноватор. Огромна заслуга за този ефект имат менторите в програмата, които работят с учениците в продължение на осем месеца – от октомври до май.

За да имат повече ученици в България възможността да открият своите вдъхновители за летящ старт в живота, търсим Отбора ментори за седмото издание на Тийноватор, което стартира през октомври 2024 година.

Гергана Стоичкова (в средата), ментор в Тийноватор 4

Кандидатствайте за ментор ТУК.

Какво е Тийноватор?

Тийноватор е безплатна 8-месечна програма, която развива меките умения, стартъп културата и бизнес мисленето на учениците в 10. и 11. клас в цяла България. Първото издание се провежда през учебната 2018-2019 година с 50 ученици от София, а шестото издание (учебната 2023-2024 година) стартира със 700 ученици от 38 града и 100 ментори.  

Тийноватор се състои от т.нар. стартъп клубове – 10-15 младежи работят с по двама ментори – предприемачи и служители в компании от различни професионални сфери. Срещат се по веднъж в седмицата, в рамките на 90 минути, като срещите протичат по специална учебна програма, верифицирана от Американския университет в България. За целия период клубовете минават през 28 седмични срещи.

През януари се провежда двудневно междинно състезание в София – Уикенд на идеите, а през май учениците представят първите си стартъп компании пред жури от инвеститори, на национално Финално състезание.

Всеки екип стартира свое бизнес начинание, с което до края на учебната година да реализира първите си приходи. Бизнес идеите се инициират от самите ученици, като за вдъхновение им служат както хобитата и талантите им, така и социални проблеми.

Най-ценното в програмата са практическият опит и уроците на провала като път към успеха. Акцентът е върху процеса, не върху победата и печалбата, казва Зорница Миткова, Директор на Тийноватор. Тийноватор допринася за повече отрано подговени кадри за пазара на работна ръка, а ставайки партньор или ментор в програмата, правите инвестиция в бъдещето на икономиката и активното гражданско общество в България. 

За шест години в Тийноватор са регистрирани над 2300 участия на ученици от 40 града, с над 200 ментори, а на Финалните състезания са представени над 300 стартъп бизнеса в начален стадий. 
 

Отборът – победител в Тийноватор 6 – Errandix, заедно със своите ментори и журито на големия Финал

Ментор в Тийноватор

Менторите в Тийноватор работят по двойки в рамките на осем месеца и 28 седмични срещи. Двамата ментори се редуват в сесиите с учениците. Срещите могат да са както на живо, така и онлайн. Ако менторите и учениците са в един град, първите три месеца работата е само на живо. Присъствието на Уикенда на идеите и Финалното състезание е силно препоръчително и е част от менторския ангажимент. 

Менторите минават през двуднвено задължително обучение на живо в София, на 4 и 5 октомври 2024 година. В краен случай, обучението може да се премине и онлайн в рамките на октомври.

Всеки ментор получава онлайн достъп до 28-те разработени теми от Учебната рамка. Не се изисква опит в преподаването.

Задачата на менторите е да превърнат групата ученици, с която работят, в ефективен екип. Те са и гръб на младежите през осемте месеца на програмата, но и модел за подражание. 

В 8-месечния процес екипът на Тийноватор предлага регулярна методическа и логистична подкрепа, включва се активно в разрешаването на казуси, възникващи в клубовете, провежда месечни срещи на менторите, играе важна роля в оформянето на всички участници в Тийноватор като една общност за контакти и подкрепа. 

Ефектът Тийноватор за менторите
 
Шестте години история на Тийноватор показват, че да бъдеш ментор и да поведеш младите хора по пътя към собствения им успех, носи безценно удовлетворение и поводи за гордост. В рамките на Доклада от проучването на въздействието на Тийноватор, наречено Ефектът Тийноватор, всички девет интервюирани ментори, преминали през програмата, с готовност препоръчват на свои приятели и познати да се включат като ментори в Тийноватор. Седем от девет пък посочват, че самите те също биха участвали отново като ментори.
 
Според Доклада менторите в Тийноватор не приемат програмата като нещо, на което само дават, напротив – отбелязват множество ползи, удовлетворение и радост от участието си. Като основно преимущество се споменава възможността за изграждане на контакти (в пет от девет интервюта) – както с тийнейджърите, така и с останалите ментори. Благодарение на общуването си с тийнейджърите – Поколението Z, менторите успяват да са в крак с тенденциите, а за някои от тях това е важно в професионален план.
 
Станете част от трансформацията на младежите и оформянето им като критично мислещи, прогресивни двигатели на бъдещето! Кандидатствайте за ментор ТУК.

Кой може да стане ментор в Тийноватор?

Търсим професионалисти в различни сфери на бизнеса – както представители на стартъп екосистемата в България, така и служители в компании и собственици и служители на малки и средни бизнеси с опит в изграждането на екипи.

Най-важният фактор за ментор в Тийноватор е мотивацията и желанието да участвате в подготовката на учениците за бъдещето след училище. 

Част от проблемите, които вълнуват учениците в Тийноватор 6

Ангажиментът накратко

  • Менторите участват в задължително обучение, което ще се проведе на 4 и 5 октомври 2024 година;

  • Всеки ментор провежда по две срещи в месеца – от средата на октомври до средата на май месец, на живо или онлайн. Важно е двойката ментори да е в ролята на лидерски екип; 

  • Менторите подготвят екипите ученици за Уикенда на идеите и Финалното състезание;
 

Един от софийските клубове, заедно с менторите си, на Уикенда на идеите (27-28 януари 2024)

  • Двама ментори работят с 10-15 ученици, като се срещат всяка седмица на живо в уредена от екипа на Тийноватор локация, или в офиса на ментора;
  • Седмичните срещи на онлайн клубовете се движат по специална учебна рамка с два основни форкуса: меки умения и стартиране на бизнес;
  • Всеки стартъп клуб разполага с бюджет от 600 лева, които целият клуб решава как да разпредели през осемте месеца на програмата;
  • Тийноватор организира: Обучение за ментори на 4 и 5 октомври 2024 година; Откриване на Тийноватор 7 на 12 октомври; Уикенд на идеите в София Тех парк на 25 и 26 януари; Финално състезание в София Тех парк на 17 май и допълнителна свободно избираема програма от пет лекции и уъркшопове в хибриден формат;
  • Тийноватор осигурява условия за изграждане на мрежа от контакти между менторите, което е възможност да се запознаят с предприемачи от цялата страна.

Програмата на Тийноватор 7

Как да станете ментор в Тийноватор?

Молим да попълните този онлайн формуляр. Нашият екип ще се свърже с Вас на посочения мейл, за да насрочим онлайн интервю. 

68 екипа от 32 града презентираха пред жури от инвеститори на Тийноватор 6 – ФИНАЛ

Финалът на Тийноватор 6 събра в София Тех парк на 18 май – близо 500 ученици, 100 ментори, партньори на програмата, родители, учители и директори на училища. 

Тийноваторите презентираха общо 68 проекта за стартъп бизнеси, в рамките на три минути всеки. Всеки от бизнесите е в различна стадий на реализация – в периода от октомври 2023 до май 2024 година.

20 от проектите представиха продуктите и услугите си на специални щандове, където успяха да реализират първи приходи. 

Нанси Шилър, Президент на Фондация Америка за България, откри събитието с новината, че Бордът на Фондация „Америка за България“ одобрява удължаването на подкрепата си за Тийноватор за следващите 3 години. Тя сподели, че двигател за Фондацията да подкрепя младежки програми в България е оптимизмът и надеждата за развитието частния сектор в България именно от младите хора.

Специален гост на събитието, с вдъхновяваща лекция и разговор с учениците, беше съоснователят на компанията Dronamics Коснтантин Рангелов. 

От Силиконовата долина в САЩ със специално видео обръщение се включи и филантропът и създател на Българския център за предприемачество – Лари Бийл. Той разказа накратко личната си бизнес история. „Трите отделни „стълба“ на нашите индивидуални умения – разработване на продукти, продажби и промоция и управление на бизнеса – ни позволиха да мащабираме и да се адаптираме към постоянно променящия се пазар за експертиза в управлението на лични пари“, каза Лари Бийл.

Жури от инвеститори в състав Димитър Енчев от PostScriptum Ventures, Pressian Karakostov от PhoneArena, Любомила Андонова от Ocean Investments, Bistra Kirova от Sofia Angels Ventures, Stanislav Sirakov от LAUNCHub Ventures, Stoyan Nedin от Vitosha Venture Partners – избра на първите места три проекта, които получиха финансиране от Тийноватор

Първо място
Errandix – платформа, създадена от ученици от 91. Немска езикова гимназия. Проектът свързва младежи, търсещи работа и хора, търсещи услуги и подкрепа за изпълнение на задължения. Ментори на екипа са Цветелина Асенова и Виктория Каролева.
 
 
Второ място
СОФЛА – солени вафли без захар и глутен, с добавени протеини. Екипът е от Националната природоматематическа гимназия, с ментори Мила Петрова и Александър Лефтеров.
 
 
Трето място
Fix Wear – тениска, която помага за поддържането на правилна стойка. Отборът е от Бургас, с ментори Николай Господинов и Николай Господинов.
 
 
Специални награди връчи журито от компании – партньори на Тийноватор. 
 
Фондация Америка за България връчи награда на екипа от Троян, за проекта TeenHelp Space, с ментори Петя Райковска и Теодор Лука
 
 
Наградата на UniCredit Bulbank взе Culpro – отбор от Пловдив, с ментори Юлия Събева и Тодор Попов
 
 
Милена Илиева от Updata One награди отборитена UGC Talent Hub от Велико Търново, с ментори Калин Класанов и Мирослав Мирославов ; и UniConvo с ментори Цветелина Асенова и Виктория Каролева.
 

UGC Talent Hub

 

UniConvo

Наградата на Kaufland България отиде при СОФЛА.

Иво Василев, Kaufland България, и отборът на СОФЛА

Диана Пенчева от SuperHosting.BG награди отбора от НПМГ Пчелина, с ментори Мила Петрова и Александър Лефтеров.

Стефка Антонова от PhoneArena награди пловдивския отбор Blearn, с ментори Александър Ангелов и Ариф Каменов.

Анелия Иванова от MyPOS връчи награда на троянския отбор The Money Maze, с ментори Петя Райковска и Теодор Лука.

Юлий Юлев награди екипа на WeMove – от името на Американския университет в България. 

Седмото издание на Тийноватор стартира през октомври 2024 година. Можете да кандидатствате за ментор и да се запишете като ученик (ако сте в 10. или 11. клас), на Teenovator.bg

Водещите – Георги Ненов и Татяна Петкова

 

Екипът

Топ съвети за презентиране пред жури

Припомнете си най-важните съвети от инвеститора Камен Банковски за презентиране, които ще ви помогнат на Финала.

  • Не използвайте видео в презентацията си.

Ако качите видео, има риск от технически проблеми. Ако видеото не тръгне, това ще ви притесни допълнително. Подгответе се, така че вие да бъдете видеото – презентацията само подсилва ефекта, тя е ваш акомпанимент. Но вие сте главните герои! 

  • Говорете свободно, не бързайте и дишайте.

Чувствайте се максимално комфортно на сцената. Научете се да дишате, чрез диафрагмата си – така гласът звучи по-плътно и кара хората да слушат по-внимателно. Да наизустите презентацията си не е добра стратегия. Да я четете – също.  

Когато имате три минути, е важно да знаете основните компоненти на презентацията, но се опитайте да усетите сцената като своя. Не залитайте и в другата крайност – прекомерното анимиране и импровизация уморява зрителя. Бъдете себе си.

Не дръжте ръцете си в джобовете, не крийте части от тялото си. Нека езикът на тялото ви показва, че сте открити, свободни и вярвате в бизнеса си.

  • Не е важен само продуктът/ услугата ви. 

Не прекарвайте цялото си време в презентиране на продукта/услугата. В рамките на три минути трябва да представите още – проблема, решението, пазара, конкурентни предимства, конкуренция, traction, екип и т.н. Всички те трябва да имат еднаква тежест в презентацията. Не се влюбвайте в продукта си. Обичайте идеята си, но бъдете готови да я променяте, защото пазарът често удря шамари. 

  • Опишете клиентите си максимално точно.

Не предлагайте червило, предназначено за 4 млрд. жени по света. Вместо това, опишете в конкретика типичния си потребител. Когато го откриете, обвържете го с конкуренцията – проучете какво предлагат те и къде се позиционирате вие. Обвържете го и със стратегията ви за излизане на пазара. Избягвайте генерализации във всяка сфера – напр. “Ще продаваме, чрез дигитален маркетинг”. Това е прекалено широк термин. 

  • Наблегнете на силните страни на екипа ви.

Не слагайте просто снимка на красиви лица в презентацията. Обяснете защо вашият екип е толкова добре композиран и какво ви прави правилните хора. Разкажете как ще покриете всеки необходим аспект на бизнеса ви. Ако един е креативен, друг – организиран, трети – с интерес към технологиите, представете го така. Акцентирайте върху силните ви страни и ролите ви.

  • Когато ви задават въпроси – не се втурвайте в панически обяснения.

Бъдете максимално кратки и ясни – straight to the point. Oставете време да ви задават повече въпроси и не акцентирайте твърде много върху това, което сте си подготвили предварително. Журито има предвид конкретни въпроси и може да направи лошо впечатление, ако не отговаряте на тях, а се движите по собствения си план. 

Припомнете си и лекцията на Камен от Уикенда на идеите тази година ТУК

Имената на всички презентации в Тийноватор 6 ФИНАЛ

 

УСПЕХ!

За общото между образованието и храната: платформа за университети, качествено меню в училище и тематичен ресторант

В серия от статии ви (ТУК, ТУК и ТУК) разказахме за идеите, които бяха отличени с награда на Уикенда на идеите по-рано тази година. Докато клубовете усърдно се готвят за презентациите си на големия Финал на Тийноватор 6, ви припомняме част от тръпката на Уикенда.

Четвъртият екип жури в състав: Юлий Юлиев (Алумни, AUBG), Енея Георгиева (Редактор, Forbs) и Виолета Недева (проектен мениджър, Фондация “Америка за България”) бяха най-желаният избор сред учениците. Те оценяваха идеите в категории:

  • Най-добра идея в областта на образованието и кариерното развитие
  • Най-добра идея за социална иновация
  • Най-запомнящ се бранд

Наградата за Най-добра идея в областта на образованието и кариерното развитие взеха Спас, Бисер, Емо, Борис, Теодор, Михаил, Калоян и Мартин от Клуб 2 с ментори Цветелина Асенова и Виктория Каролева с идеята UniConvo.

Вторият приз – за Най-добра идея за социална иновация – беше присъден на учениците от Клуб 12 с ментори Тодор Паунов и Мая Бобева-Атанасова и идеята School Food – Good Food.  През първия ден от Уикенда всички участници имаха възможността да се консултират с ментори от други клубове и гост-ментори, за да получат допълнителни съвети за идеите си. И след гласуването за Най-добър ментор на Уикенда на идеите, клубът беше награден за втори път – Мая грабна отличието.

Най-запомнящ се бранд – тази статуетка отиде при Maрия, Андреа, Алекс и Хайдар от Клуб 20 с ментори Десислава Киркова и Георги Палпурин и идеята им Женска логика.

Юлий, Енея и Виолета от жури 4

Какво представлява вашата идея и как се роди?

UniConvo е платформа, която свързва ученици със студенти от университети по цял свят, с цел информиран избор на университет и специалност. Ние улесняваме пътя на ученика от интереса му до университета, като предлагаме намиране на най-подходящите университет и специалност, разговори със студенти и осъществяване на връзка с вече избран университет.

Един член на нашия екип е бил на курс за кариерно ориентиране, който е бил скъп и се е оказал безполезен за него. Затова си е задал въпроса: Няма ли по-лесен и практичен начин? Така му е хрумнала идеята за платформа, чрез която да постигне желания резултат – откриването на правилната специалност и университет. Един друг член от екипа пък си е задал въпроса в какво е добър; оказало се – в бързото анализиране на шансовете, изискванията и цените, свързани с университетите. Така му е хрумнала идеята за алгоритъм, извършващ същата услуга, но универсално и за всеки. Двамата обединиха идеите и така се появи UniConvo.

School Food – Good Food цели да вкара вкусна и здравословна храна в училищата. Идеята се зароди като коментирахме големия проблем, че учениците не се хранят в училищния стол.

Идеята Женска логика се роди от въображението на нашата колежка – Мими. Женска логика представлява кафене/ресторант с тематично меню на типичните женски фрази в заведението. Идеята е хората да преживеят нещо ново, необикновено и забавно.

Отбор UniConvo разбира, че е награден

Какви са отзивите ви за Уикенда на идеите? Коя е любимата ви част от събитието и с какво ви помогна?

UniConvo: Уикендът на идеите беше изключително вълнуващо и вдъхновяващо преживяване, което всички ще запомним. Имахме възможността да се запознаем с много наши връстници и да научим ценни уроци за предприемачеството и живота изобщо. Най-полезно за нас беше лекцията на Камен Банковски за презентирането пред жури. А най-запомнящият се момент беше, разбира се, награждаването на нашата бизнес идея.

Тийноватор е незабравимо приключение, в което, развивайки собствена бизнес идея, развиваме и себе си. Определено програмата надмина очакванията ни и ни осигурява летящ старт в света на бизнеса.

School Food – Good Food: Страхотно преживяване, като любимата ни част беше работата по презентациите. Помогна ни да изчистим идеята си, като ни свърза с ментори, специалисти и с други teenovator-и, с които да валидираме идеята си.

Женска логика, Андреа Божилова: Останах наистина очарована от Уикенда на Идеите. Дълго време бях в еуфория от преживяването и с много положителна енергия. Бях много щастлива, когато видях как мои връстници имат същите интереси като моите и работят със същия ентусиазъм, с какъвто и аз. Не бих могла да кажа, че имам любима част от преживяното, защото цялото събитие беше различно от тези, на които съм била преди. Помогна ми да съм по-комуникативна с непознати хора, да работя усърдно, особено когато е необходимо и да уважавам повече мнението на другите.

Екипът зад School Food – Good Food на сцената

Какви са амбициите ви за Финала и след него?

UniConvo: Нашата цел е не само да спечелим Финала, а и да продължим работата си по идеята след програмта. Амбицирани сме да представим на Финала ясна и стойностна идея, която да се превърне в реалност. Работим усилено да изясним идеята и да я развием във всички аспекти. Имаме огромната подкрепа на нашите менторки, които ни свързват с хора от бранша, за да го постигнем.

School Food – Good Food: Целим се да имаме готов прототип, с който да впечатлим всички. И да ни дават по BTV 🙂

Женска логика: Надявам се Женска логика да придобие популярност и да жъне успехи. Имам желание след Финала да продължим да развиваме заведението и да остане не само Най-запомнящ се бранд в Тийноватор, а и да е едно от най-запомнящите се имена на ресторанти, както в София, така и в по-големите градове в България.

Екип Женска логика на сцената

Какво беше преживяването за вас – като ментори?

Виктория Каролева, UniConvo: Вдъхновяващо, мотивиращо и подмладяващо.

Десислава Киркова, Женска логика: За мен беше чудо да видя как идеите на екипа оживяват в презентация за журито, как идеята беше представена кратко и ясно за супер краткото време, което имаха, как екипът се напасна един на друг и всеки имаше голям принос в победата за най-запомнящ се бранд.

Отбор Женска логика и техните ментори – Георги и Десислава празнуват наградата

Остават броени дни до епичния Тийноватор Финал на 18 май! Очакваме го с нетърпение, за да видим напредъка на 80-те бизнес проекта, по които работят Тийноваторите!

Иновативни, обещаващи и с мисъл за културата: платформа за създатели, хидропоника и настолна игра

След бурните емоции на Уикенда на идеите поканихме спечелилите отбори да разкажат за преживяванията си в серия от статии (прочетете  за емоцията ТУК и ТУК). На втория ден от дългоочакваното събитие четири екипа жури чуха презентациите на общо 88 отбора, за да открият и отличат своите фаворити сред тях. 

Журито: вляво, с гръб – Теодора Петрова, в средата – Милена Илиева, вдясно – Теодора Атанасова

Милена Илиева (HR Director, Updata One), Теодора Атанасова (News Editor, PR Manager, The Recursive) и Теодора Петрова (PR Manager, Ocean Investments) се събраха в Жури № 3 и оценяваха презентираните проекти в категории:

  • Най-добра идея в областта на изкуството и културата
  • Най-иновативна идея
  • Най-обещаващ екип

Това сподели Теодора Петрова по време на награждаването.

Първият приз – Най-добра идея в областта на изкуството и културата – беше присъден на Яна Вълканова, Рая Михайлова, Стефан Енев, Савина Иванова и Рая Максимова от Клуб 17 с ментори Яна Иванова и Денис Иванов и идеята Златната роза.

Отличието за Най-иновативна идея отиде при екипа, стоящ зад идеята UGC Talent Hub на Клуб 33 с ментори Калин Класанов, Мирослав Мирославов и Роман Рачков.

Дениз Пийадеджи, Стилиян Матев, Валентин Кирилов, Цветомир Смилов и Теодор Тенев от Клуб 30 с ментори Силвия Пенчева и Виктория Георгиева взеха наградата в категория Най-обещаващ екип с идеята HydroHome.

Екипът UGC Talent Hub, заедно с менторите и съотборниците си

Какво представлява вашата идея и как се роди?

Екипът на Златната роза:

Златната роза е настолна игра с карти, която обединява участниците, без значение на каква възраст са. Всеки излиза победител, защото целта е играчите да споделят, да опознават и в същото време да научават факти за забравената българска култура, докато се забавляват. 

Идеята тръгна от това, че все по-рядко осъществяваме дълбоки и смислени разговори с по-възрастните си родители и връзката в семействата започва да се губи. Работейки по Златната роза, целим да събудим интереса и желанието у поколенията да комуникират качествено и да отделят повече внимание на въпросите, които на първо четене не изглеждат важни.

Екипът на UGC Talent Hub:

Идеята ни е за дигитална платформа, която да бъде мост между UGC creators и фирми. Тя автоматизира комуникацията и предлага множество помощни инструменти, препоръки и анализи за потребителите.

Отбор UGC Talent Hub

Екипът на HydroHome:

HydroHome е нашата идея за хидропонни системи, които са подходящи за всяко пространство – от дома и терасата до офиса. Хидропониката е градинарство без почва. Корените на растенията се намират в специален воден разтвор, пресъздаващ условията на почва в хидропонната саксия, където получават точно това, което им трябва. И за нас това не е просто нов начин за отглеждане на растения – това е нашата страст.

Научихме, че хидропонните системи могат да ускорят растежа на растенията с до 60% и да дадат 50% повече култури. В HydroHome предлагаме разнообразие от системи – от билки на прозореца до индустриални решения. Най-доброто е, че независимо къде си и колко време имаш, нашите системи са напълно автоматизирани. Растенията ти винаги са под контрол, благодарение на нашата умна IoT система. Заедно с приложението ни за разпознаване на болести, грижата за растенията ти става играчка. Просто снимай странните симптоми и ние ще се погрижим за всичко, включително и за добавките.

Отбор HydroHome презентират идеята си

В екипа ни обичаме градинарството, именно това ни свързва. Но има един голям проблем – някои от нас пътуват често, други са заети с извънкласни занимания. Резултатът – растенията ни умират. Така се появи идеята за HydroHome – решение за всички, които искат растения, но нямат време за тях. И защо хидропоника? Защото почвата вече не е това, което беше, а ние не искаме замърсена стая с почва от домашните ни любимци. Също така секторът на земеделието се нуждае от иновации, а ние искаме да ги предложим. Така се роди HydroHome – от личен проблем до иновативно решение.

Какви са отзивите ви за Уикенда на идеите? Коя е любимата ви част от събитието и с какво ви помогна?

Златната роза: 

Уикендът на идеите беше изключително необикновено и обогатяващо преживяване. Нещо, което не се среща и не се прави никъде другаде. Събитие, което разчупва и предразполага същността ти. 

Да се срещнеш с толкова успели и креативни хора, да комуникираш с тях, да ти предложат помощта си, да успееш да вземеш нещо от техния опит. Няма как да пропуснем факта, че това все пак беше групова задача и всъщност трябваше да преодолееш себе си, което понякога е невъзможно. Чуваш множество мнения по всякакви теми и проблеми, което те кара да се замислиш над неща, които досега не са ти правили впечатление. Можете ли да издържите на напрежението в край на сметка? С отборен дух всичко се постига!

И въпреки всичко най-хубавото нещо е, че създаваш нови контакти и приятелства. Опознаваш екипа си, останалите участници, менторите. Обменяте идеи и мисли, независимо дали говориш с човек на твоята възраст или някой предприемач.

Нашите ментори са хората, без които нищо от това нямаше да се случи. Няма случайни неща и сме много благодарни, че точно те бяха и все още са до нас. 

Не на последно място – изключително много забавление. Може би това беше любимата ни част – когато пред нас има толкова много идеи и амбиции, виждаме и другата страна на нещата – забавната и приятната. Вдъхновявахме се взаимно, усетихме, че започваме да творим и осмисляме преживяното дотук. Нямаме търпение за Финала и сме сигурни, че там също ни очакват такива незабравими преживявания! 

Отбор Златната роза

UGC Creators:

Беше невероятно изживяване. Срещите с всички различни и уникални хора бяха много полезни за нас.

HydroHome: 

Уикенда на идеите беше невероятно и вдъхновяващо събитие за нас. Прекарахме страхотно време и с нетърпение очакваме Финала. Най-вълнуващата част беше възможността да се срещнем други тийноватори, гост-ментори и ментори от други клубове. Техните съвети бяха от съществено значение, като ни помогнаха да видим слабите страни на нашата идея и да ги подобрим. Уикендът на идеите стана за нас незабравим опит, през който научихме много важни уроци както за нашите проекти, така и за себе си.

Отбор HydroHome

Какви са амбициите ви за Финала и след него?

Златната роза:

Стремим се да имаме готов продукт, който сме представили на пазара. До Финала Златната роза ще бъде продукт, който носи чувството за сантимент, носталгия и любов. В бъдеще ще развиваме картите си, като добавяме въпроси, популяризираме ги и поставяме стабилни мостове между поколенията.

UGC Creators:

Подготвяме се усилено и сме по-сплотени от всякога. Вярваме в нашите възможности и нямаме търпение да ги покажем и на вас. Финалът ще е старта на същинската фирмена дейност.

HydroHome: 

Благодарение на Тийноватор ние правим мечтите си реалност! Независимо дали ще спечелим Финала или не, HydroHome се готви за екшън. Целта? Да представим нашия продукт пред журито и да пуснем първите си продажби след Финала.

Дори и ако не вземем първото място, HydroHome няма да спре. Ще влезем с пълна сила в разширяването на бранда и продуктовия асортимент. Вярваме, че HydroHome ще разтърси традиционното градинарство с вятър от иновации и стил!

Екипът зад идеята Златната роза, заедно със своите ментори: Яна Иванова и Денис Иванов

Какво беше преживяването за вас – като ментори?

Денис Иванов, Златната роза: Уникално и незабравимо! Нищо, което да съм виждал през живота си. Толкова енергия, амбициозност, упоритост и хъс на едно място не могат да се обясни с думи. Тийноватор трябва да се преживее. 

До големия Финал на Тийноватор 6 на 18 май остава малко повече от месец, а  в момента 45 клуба от цяла България работят усилено върху проектите си, за да премерят сили и да ги представят пред журито от инвеститори. 

Три идеи и едно жури: почасова работа за ученици, разписание на всички автобуси, полезни бонбони

Трудно е да се опише в текст вихърът от емоции, труд, неспане, екипни отношения, възходи и разочарования, наречен Тийноватор Уикенд на идеите. Два дни в 8-месечната програма Тийноватор, в които всяка година събираме на едно място стотици ученици и ментори от десетки градове, за да работят по първите си бизнес идеи и да ги презентират пред жури от представители на компании партньори.

В края на януари под знака Еволюция – на екипния дух, общността и личността, мина шестият Уикенд на идеите. Резултатът от 48-часовото презживяване са 88 презентазии на стартъп идеи и награди в общо 12 категории.  

В серия от публикации разказваме за идеите, отличени от всеки от четирите екипа жури. 

Тук разказахме за историите и вълнуващите бъдещи планове на отборите, отличени с първите три награди по време на Тийноватор 6 Уикенд на идеите. 

Жури 2 - от ляво надясно: Диана Пенчева, Момчил Василев, Цветелина Петкова

Жури 2 – от ляво надясно: Диана Пенчева, Момчил Василев, Цветелина Петкова

Под знака Жури 2 на една маса се събраха Момчил Василев (Управляващ директор, Endeavor); Диана Пенчева (Marketing Specialist, Superhosting) и Цветелина Петкова (Manager Strategic Initiatives, Unicredit Bulbank). Тримата концетрираха вниманието си в продължение на няколко часа, за да изберат идеи в категориите Най-добра идея в сферата на IT, Най-добра презентация, Най-добра стратегия за излизане на пазара. 

Това сподели Цветелина Петкова по време на церемонията по награждаването на Уикенда на идеите.

В категория Най-добра идея в сферата на IT победители станаха Мартин Иванов, Теодора Стоянова, Диана Гетова, Мартина Николова, Йоанна Георгиева, Михаела Станева, Катерина Пеева от Клуб 2 с ментори Цветелина Асенова и Виктория Каролева с идеята Errandix.

Екипът зад идеята Errandix

Мария Вайсилова, Йоана Старкова, Йоана Петрова, Лъчезар Вълев, Светлозар Стойков, Михаил Бошов, Пресиян Георгиев и Данаил Ангелов от Клуб 14 и ментори Любомира Вуткова и Атанас Божинов взеха наградата в категория Най-добра презентация с идеята PDP Candy.

Отбор PDP Candy

С третия приз – за Най-добра стратегия за излизане на пазара, беше удостоена идеята SWAYZE на Борис Илиев, Даниел Луков, Елица Колева, Кристиан Петров, Тома Тасев от Клуб 30 с ментори Виктория Георгиева и Силвия Пенчева.

Отбор SWAYZE излиза да вземе наградата си 

Какво представлява вашата идея и как се роди?

Екипът на Errandix:

Errandix е първата платформа в България, подкрепяща ученици и младежи да извършват почасово дейности срещу заплащане за хора с натоварено ежедневие. Тя предоставя широка палитра от активности – от разхождане и полагане на грижи за дома и домашните любимци до създаване на съдържание за социалните мрежи. 

Нашите клиенти ще бъдат отменени в част от техните задължения, благодарение на което ще получават допълнително време всеки ден, което да отделят за себе си и за техни близки. От друга страна платформата ще предоставя възможност на младите хора, които все още нямат професионален опит, да се развиват и да придобиват допълнителни финансови средства. 

Екипът на PDP Candy:

В забързаното ни ежедневие почти всички можем да се съгласим, че е изключително трудно и натоварващо да се храним здравословно и съобразно даден режим. Този проблем виждаме често сред спортуващите – наши връстници и не само. Понякога е дори почти невъзможно да си доставим правилните хранителни вещества в точното време преди, по време и след тренировка заради всички ангажименти. Именно затова решихме да създадем продукт, който на базата на желирани бонбонки с различни съотношения на макронутриентите в състава си, решава бързо, вкусно и лесно този проблем. 

Екипът на SWAYZE:

Нашата идея представлява единна платформа, предоставяща актуална информация за всички автобусни линии в страната. Забелязахме проблема с липсата на актуални разписания от лични преживявания и от оплаквания, които сме чули от близки хора. Този проблем е все по-срещан и започва да се забелязва дори и от хора, които не използват редовно автобусния транспорт.

Какви са отзивите ви за Уикенда на идеите? Коя е любимата ви част от събитието и с какво ви помогна?

Errandix:

Уикендът на идеите беше едно уникално и запомнящо се преживяване за нас. В рамките на 30 часа успяхме да придобием много нови знания, да развием нашата идея и да се сплотим екипно. Изключително вълнуващ момент беше награждаването, на което Errandix спечели награда за най-добра IT идея. Обратната връзка, която получихме за идеята ни от журито, гост-менторите и участници от други екипи бе изключително ценна и това ни доказа, че трябва да продължаваме да работим усърдно, за да се реализира Errandix.

Отбор Errandix по време на награждаването

PDP Candy:

От Уикенда на идеите си тръгнахме изключително въодушевени, усмихнати, доволни, горди… Трябваше ни около седмица да проумеем какво ни се случи и да осмислим всички емоции и преживявания. Грабихме с пълни шепи от цялостната атмосфера, контактите с връстниците ни от цяла България, срещите с гост-менторите… Едновременно с всичко приятно, успяхме да свършим и много работа – получихме ценни съвети и добихме представа как се прави бизнес.

Със сигурност Уикендът беше и изключително изграждащ за нас като екип. Сплотихме се, успяхме да отличим силните си страни и работихме като истински отбор. 

SWAYZE:

От наша страна, както и на всички останали на събитието, имаше само страхотни емоции, които не се забравят лесно. Всичко нужно ни беше осигурено от организаторите и помощния екип.

Любимата ни част беше, когато се бяхме събрали всички екипи да работим вечерта над нашите бизнес идеи и си общувахме с тях, като разменяхме мнения. По този начин не само че получихме искрено мнение от потенциални клиенти, а и създадохме приятелства, които не могат да се намерят другаде. Разбира се, нека не забравяме и помощта на менторите, които ни дадоха ценни съвети как да развием бизнеса си.

Отбор SWAYZE, заедно с журито

Какви са амбициите ви за Финала и след него?

Errandix:

Ежедневно всеки участник от екипа работи усилено по платформата. Нашите ментори ни подкрепят и са винаги готови да отговорят на нашите въпроси. След Уикенда на идеите всички сме много мотивирани, амбицирани и целеустремени. Ще се борим на Финала да представим успешно идеята си, за да спечелим първото място, защото вярваме, че Errandix ще се развива успешно за в бъдеще. Не смятаме Финала на програмата Teenovator да бъде край на нашата работата. 

PDP Candy:

Емоциите от Уикенда на идеите определено ни заредиха много – дадоха ни нови сили и мотивация, които ще са ни нужни, за да финализираме идеята си. През идните месеци ще работим усилено и се надяваме на Финала да се представим по възможно най-добрия начин. Въпреки това не победата е главната ни цел. Искаме заедно да минем през всички етапи на производството на качествен и желан от потребителя продукт и да успеем да го пуснем на пазара. Дали това ще стане преди или след Финала… Все още не можем да кажем. Но определено нямаме намерение Финалът да е краят за PDP Candy.

Отбор PDP Candy и други участници от клуба им

SWAYZE:

Както всеки клуб, така и нашият се надява да вземе едно от първите места. Но сме достатъчно уверени в развитието ни и смятаме, че наистина ще спечелим. А след Финала смятаме да започнем да набираме все повече клиенти и да имаме реални приходи.

Какво беше преживяването за вас – като ментори?

Цветелина Асенова, Errandix: С Вики сме ментори за първа година в програмата на Тийноватор и за нас е истинска радост и удоволствие да имаме възможност да насочваме и подкрепяме тийновете да влагат творческата си енергия в дейности, които имат положително влияние за тяхното бъдеще.

И двете не бяхме подготвени за това, което ни очакваше по време на Уикенда на идеите и сме изключително щастливи от резултата, тъй като спазихме насоката да не работим предварително по представянето на идеите, и накрая двата ни отбора бяха отличени с награди от журито.

И двата отбора на Цветелина и Виктория – Errandix и UniConvo бяха отличени с награди на Уикенда на идеите

За нас с Вики беше едновременно предизвикателно, интересно и удовлетворяващо да сме част от този уникален творчески процес. За кратко време трябваше да съобразим много детайли, да присъстваме на много дискусии, да държим фокуса и енергията на нашите отбори и да останем спокойни и подкрепящи. 

Най-много се гордеем с това, че макар да работиха по съвсем различни идеи, изключително много се подкрепяха помежду си, помагаха си с обратна връзка и ресурси, вълнуваха се едни за други и останаха много сплотени и задружни.

Награждаването на отборите ни бе един от най-щастливите мигове и за двете ни, един от най-удовлетворяващите моменти в живота ни – за кратко време всички усилия, които бяхме вложили, се върнаха хилядократно.

Използваме случая да благодарим на тийновете за доверието и отдадеността, с които работят. Подхождат изключително отговорно, работят неуморно и попиват с интерес всяка капка ново знание.

Благодарим на Зори и Веси за възможността да сме част от програмата, за нас с Вики също е невероятен процес на учене и израстване, вълнение и радости!

PDP Candy, Любомира Вуткова: “Тийноватор” за мен е една магия, която помага на всички участници да преоткриват себе си и супер силите си, да мечтаят и да сбъдват!

Уикендът на идеите е прекрасно преживяване, наситено с много емоции и вълнения и остава безценен опит и спомен!

Като ментор съм изключително благодарна и безкрайно горда, както с невероятния ни клуб и техните заслужени успехи, така и с всички прекрасни младежи, които вървят по пътя на своите цели и мечти! Чувството да си част от всичко това е неповторимо!

Двата отбора на менторите Любомира Вуткова и Атанас Божинов, заедно с наградите си

Очакваме с нетърпение големия Финал на Тийноватор 6 на 18 май, когато участниците от 45 клуба от цяла България ще представят близо 80 стартъп бизнеса, пред жури от инвеститори.

Устойчиво, нестандартно, зелено: Рециклиране на хотелски сапун, решение за градския транспорт и безалкохолна медовина

Трудно е да се опише в текст вихърът от емоции, труд, неспане, екипни отношения, възходи и разочарования, наречен Тийноватор Уикенд на идеите. Два дни в 8-месечната програма Тийноватор, в които всяка година събираме на едно място стотици ученици и ментори от десетки градове, за да работят по първите си бизнес идеи и да ги презентират пред жури от представители на компании партньори. В края на януари под знака Еволюция – на екипния дух, общността и личността, мина шестият Уикенд на идеите. Резултатът от 48-часовото презживяване са 88 презентазии на стартъп идеи и награди в общо 12 категории.  

В серия от публикации ще ви разкажем повече за идеите, отличени от всеки от четирите екипа жури. 

Под знака Жури 1 на една маса се събраха  Тодор Младенов, Изпълнителен директор на София Тех парк; Велизара Вълчанова, Мениджър Обучение, развитие и мотивиране в Kaufland и Богомила Гълъбов, Head of Corporate Affairs в Post Scriptum. Тримата концетрираха вниманието си в продължение на няколко часа, за да изберат идеи в категориите Най-добра идея за зелен бизнес, Най-устойчив бизнес модел и Най-нестандартна идея.

Жури 1. От ляво надясно: Богомила Гълъбов, Велизара Вълчанова, Тодор Младенов

Ето какво споделиха след награждаването и Тийноваторите от трите наградени екипа. 

Приза за Най-добра идея за зелен бизнес взеха Алекс Георгиев, Атанас Филипов, Димитър Бегов, Ивелин Неев и Николай Рогов от Клуб 14, с ментори Любомира Вуткова и Атанас Божинов. Те спечелиха сърцата на журито с идеята Soap4Future

Отборът зад Soap4Future презентира идеята си

Наградата за Най-устойчив бизнес модел отиде при Александра Методиева, Андреа Димитрова, Кристияна Марцел, Марина Кичева, Калин Огнянов и Мария Христова от Клуб 19, с ментори Емилия Василева и Николай Генчев и с идеята TicketTracker

Отбор TicketTracker, заедно с един от менторите си – Емилия Василева

В категория Най-нестандартна идея наградата отиде при екипа на Стоян Добрев, Василена Узунова, Даниел Туджаров, Калоян Първанов, Нинко Павлович и Ясен Караджов от Клуб 18, с ментори Мила Петрова и Александър Лефтеров и с идеята Пчелина. 

Отбор Пчелина презентира

Тийноватор: Какво представлява вашата идея и как се роди?

Екипът на Soap4Future: Нашата идея е да събираме използваните сапуни от българските хотели, след това да ги рециклираме по модел, който вече е доказал своите стопроцентови безопасност и ефективност. След  като бъдат преработени и превърнати в нови, сапуните ще се връщат в хотелите или ще се продават на крайни клиенти. Идеята се роди, когато Алекс ни разказа за един подкаст, в който се говори за рециклирането на сапун в САЩ. Това ни накара да се замислим върху екологичните и финансови позитиви, които могат да се извлекат от реализирането на подобен модел в България.

Екипът на TicketTracker: Нашата идея е за приложение за оптимизиране на използването на градския транспорт и пешеходните маршрути според нуждите на всеки потребител. Ще може да се генерира информация в реално време – за неточности в графиците на градския транспорт, за различни неизправности, струпване на хора, контрольори, както и за пътници, които са опасни за обществения ред. Един допълнителен плюс ще са напомнянията за валидиране или закупуване на превозни документи. 

Идеята се роди покрай неприятен казус с контрольор и няколко закъснения, породени от форсмажорни обстоятелства по маршрутите, за които, ако имахме информация, нямаше да се случат. 

Екипът на Пчелина: Пчелина е серия безалкохолни напитки, създадени на базата на български мед, пресни плодове и специално подбрани подправки. По своята същност нашият продукт е модерен прочит на една забравена от обществото напитка, а именно медовината. Основната предпоставка за раждането на идеята е изчезването на медовината от пазара и нашата мотивация да я върнем в нов и подобрен вариант.

Отбор Soap4Future, заедно с журито

Тийноватор: Какви са отзивите ви за Уикенда на идеите? Коя е любимата ви част от събитието и с какво ви помогна?

Soap4Future: Уикендът на идеите беше едно наистина изключително събитие. Контактите с ментори и с други Тийноватори бяха от огромна важност за развитието на нашата идея. От друга страна и самата обстановка беше неповторима. Наистина оценяваме организацията, тъй като знаем колко е трудно по такъв умел начин да се комбинират работа, забавление и социализиране.

TicketTracker: Беше много добре организирано събитие – доразвихме уменията си за работа в екип и под високо напрежение. Получихме възможността да контактуваме с много хора (ментори и други екипи), с които иначе нямаше къде и как да се запознаем. Разговорите и съветите от другите ментори ни помогнаха да видим идеите си отстрани и да ги подобрим многократно.

Пчелина: Уикендът на идеите беше от изключителна важност за ясното дефиниране на идеята. Ключова роля в това изиграха гост-менторите, с които имахме възможност критически да оценим потенциални подходи, които да приложим по пътя си към Финала. По време на Уикенда на идеите опознахме по-добре силните и слабите си страни, което допринесе за сплотяването на екипа.

Тийноватор: Какви са амбициите ви за Финала и след него?

Soap4Future: За нас е изключително важно, независимо от представянето ни на Финала, да развием нашата идея до нейния пълен потенциал. Наистина вярваме, че с наши усилия и с помощта на менторите ще успеем да разработим успешен бизнес модел.

TicketTracker: Искаме да спечелим и да продължим развитието на идеите си, за да можем да помогнем на обществото и да трупаме реален бизнес опит.

Пчелина: Очакваме да посрещнем Финала с разработки на разнообразни вкусове медени напитки и да реализираме едни от първите си продажби още на Финала. След края на събитието ще се фокусираме върху разпространението на продукта в различни търговски мрежи, кафенета, бензиностанции. 

Отбор Пчелина, заедно с менторите си – Мила Петрова и Александър Лефтеров (вляво) и Велизара Вълчанова (жури)

Тийноватор: Какво беше преживяването за вас – като ментори?

Атанас Божинов, Soap4Future: Мисля, че Уикендът на идеите е преживяване, което зарежда с ентусиазъм и енергия не само тийнейджърите, но и нас – менторите. Наблюдавах със задоволство как през тези два дни групата младежи, с които се подготвяхме през последните месеци, се мобилизира, фокусира се върху идеите си и се превърна в добре работещ екип, в силен отбор. Смятам, че това е най-съществената награда, която всички младежи печелят от Уикенда – изграждането на екипния дух и усещането, че заедно може да се справим с всякакви предизвикателства.

И двата отбора на менторите на клуб 14 – Любомира Вуткова и Атанас Божинов, бяха отличени с награди в категории: Най-добра идея за зелен бизнес и Най-добра презентация

Емилия Василева, TicketTracker: Като ментори надградихме и доразвихме отношенията си с екипа, успяхме да отключим допълнителен потенциал и на индивидуално, и на групово ниво, имахме привилегията да сме свидетели и участници в невероятното израстване на нашите Тийноватори. Научихме много и се почувствахме вдъхновени и допълнително мотивирани от разрастващия се потенциал на екипа си.

Александър Лефтеров и Мила Петрова, Пчелина: Уикендът на идеите е вълнуващо и завладяващо събитие. Залата Джон Атанасов приличаше на жужащ кошер, само енергията и адреналинът бяха много, много повече. За нас тази година беше втора като ментори и вече имахме определени очаквания какво ще се случи. Миналата година видяхме трансформацията на участниците в нашия клуб от отделни личности в екип. Беше много вълнуващо. 

Тази година вече знаехме какво предстои и очаквахме с голямо нетърпение да видим как това ще се случи отново. Уикендът на идеите е тиймбилдинг (изграждане на екип) в буквалния смисъл на думата. Тиймбилдингът е работа по определено предизвикателство, пряко свързано с дейността на екипа, преминаването през различни трудности и достигането на положителен резултат. Когато членовете на екипа са преминали през трудности и са се справили с тях, те изграждат ново ниво на разбирателство и доверие, което им помага да се справят и с бъдещите задачи.

За да се получи този ефект на сплотяване, е необходимо да има положителен резултат, но не е непременно необходимо екипът да е спечелил. Ясно е, че от 88 отбора, само 12 ще спечелят. Въпросът е екипът да има удовлетвореност от свършената работа, а това може да стане и без да има награда.

В нашия клуб имаме три екипа, които работят по три идеи. Вероятността и трите екипа да спечелят награда е малка, но ние много сме радостни и горди, че една от статуетките е в нашия клуб. Сега ни очаква също така вълнуващото и по-трудно предизвикателство на подготовката за Финала.

Мила Петрова (в центъра) и Александър Лефтеров (вдясно), заедно с целия си клуб на Уикенда на идеите

 

На 18 май 2024 г. ще се проведе Финалното състезание на Тийноватор 6, където екипите ще презентират вече разработените си идеи пред жури, състоящо се изцяло от инвеститори. Нямаме търпение да видим резултата от 8-месечната работа на 45-те Тийноватор клуба с ученици и ментори от общо 38 града.

Тийноватор 6 Уикенд на идеите – еволюция на екипния дух и 88 стартъп презентации

Тийноватор Уикенд на идеите е най-мащабното събитие от 9-месечната програма Тийноватор, която се провежда всяка учебна година от 2018-та насам.

На тазгодишното издание на събитието, на 27 и 28 януари, присъстваха близо 500 ученици в 10. и 11. клас, от над 30 града, 100 ментори на програмата и около 50 гост-ментори – експерти в различни сфери.

Бяха презентирани 88 стартъп идеи пред жури от компании и предприемачески организации.

Целта беше в рамките на един ден и една нощ екипите да изработят презентациите на първите си бизнес идеи и да ги представят пред жури от компании, партньори на програмата. 

Бяха наградени 12 екипа, в общо 12 категории. Битката беше напечена. Наградените са:

Най-добра идея за зелен бизнес – Soap4Future
Най-устойчив бизнес модел –  TicketTracker
Най-нестандартна идея – Пчелина
Най-добра идея в сферата на IT – Errandix
Най-добра презентация – PDP Candy
Най-добра стратегия за излизане на пазара – SWAYZE
Най-добра идея в областта на културата и изкуство – Златната роза
Най-иновативна идея – UGC Talent Hub
Най-обещаващ екип – Hydrohome
Най-добра идея в областта на образованието и кариерното развитие – UniConvo
Най-добра идея за социална иновация – School Food – Good Food
Най-запомнящ се бранд – Ресторант „Женска логика“

Лекция на Камен Банковски на Тийноватор 6 Уикенд на идеите

Благодарим на журито Вилета Недева от America for Bulgaria, Тодор Младенов от Sofia Tech Park, Велизара Вълчанова от Kaufland Bulgaria, Богомила Гълъбов от PostScriptum Ventures S.à r.l., Момчил Василев от Endeavor Bulgaria, Диана Пенчева от SuperHosting.BG, Цветелина Петкова от UniCredit Bulbank, Милена Илиева от Updata One, Теодора Атанасова от The Recursive, Теодора Петрова от Ocean Investments,  Юлий Юлиев от American University in Bulgaria, Енея Георгиева от Forbes Bulgaria.

До 18 май екипите ще превърнат идеите си в работещ бизнес, с помощта на своите ментори и ще се съберат отново в София – за Финалното състезание на Тийноватор и представянето пред жури от инвеститори.

До 18 май екипите ще превърнат идеите си в работещ бизнес, с помощта на своите ментори и ще се съберат отново в София – за Финалното състезание на Тийноватор и представянето пред жури от инвеститори. 

В Тийноватор 6 (от октомври 2023 до май 2024) участват общо 650 ученици в 10. и 11. клас, от 38 града, и 100 ментори

Партньори на Тийноватор 6 са: Фондация Америка за България, Български център по предприемачество, УниКредит Булбанк, Кауфланд, PostScriptum, Updata one, Sofia Tech Park, SuperHosting.BG, Ocean Investments, PhoneArena, Kastamonu, Американски университет в България, 

Партньори на шестия Уикенд на идеите са: VIP Security, Агенция за насърчаване на малки и средни предприятия, Фонд на фондовете, Кока-кола, Domino’s, Breaktime, KFC, Happy. 

Вижте снимки от Уикенда на идеите тук и тук.

станете ментор

Менторите в Tийноватор са предприемачи и стартъп лидери с начинания в различни бизнес сфери. Задачата им е да вдъхновяват учениците чрез личен пример и да споделят професионален опит, с който екипите да стартират бизнес. Срещите между учениците и менторите се провеждат веднъж седмично в онлайн среда или на живо. Един Тийноватор стартъп клуб се състои от двама ментори и 10 ученици. Програмата предоставя разработена учебна програма, базирана на практически упражнения и примери от бизнеса.

стани тийноватор

 

Здравей! Тийноватор 7 започва в средата на октомври 2024 година. За да се включиш, трябва само да попълниш формата. Участието е напълно безплатно. Молим те да имаш предвид, че за да участваш, трябва да си в 10. или в 11. клас през учебната година 2024-2025. Ще получиш мейл с инструкции. Записвай се смело!
 
* Viber е основният канал за комуникация в Тийноватор. Важно е да го имаш инсталиран на телефона си.
Молим те да посочиш активен имейл адрес, който проверяваш често и чрез който можем да комуникираме с теб.
* Провери дали си попълнил/а всички данни коректно, преди да завършиш формата за записване в Тийноватор 6.

станете училище-партньор