Георги Начев
София
Представи се в 5 изречения
Казвам се Георги Начев и винаги съм бил горещо заинтересован от намиране на неща за подобрение и начини конкретни цели да бъдат достигани с по-малко усилие, със същото усилие, но по-високо качество или изобщо да поставям под съмнение дали дадени цели имат смисъл. По този слоган минаха ученичеството, следването ми, а от 7 месеца и статуса ми на новозавърнал се в България. По време на бакалавърската си степен се вълнувах основно около създаване и разработка на нови бизнес идеи и модели, а магистратурата ми мина под слогана на финансите. По настоящем продължавам да развивам второто и да търся начини как да комбинирам предприемачеството с финансовия аспект. Като новозавърнал се в родината имам шанса да съм хем откъснат от тук, хем някак замесен и да предизвиквам установения ред и стандартен подход в разнообразни лични и бизнес отношения.
В кои сфери на бизнеса имаш най-голям опит?
Последните години прекарах в M&A (покупки и сливания) на технологични компании. От там основният ми опит е да гледам критично на съвкупността от различните ключови фактори зад съществуващи и новосъздаващи се технологични бизнеси идеи.
Коя е най-добрата ти бизнес идея до момента и как се появи?
Най-добрата ми идея беше до някъде сходна с основната цел на Тийноватор – споделяне на предприемачески опит. Концепцията беше платформа за бизнес ментори, които са готови да отделят време за конферентен разговор при нужда и желание от предприемача.
Кой или какво те вдъхновява за смелите бизнес начинания?
Основният ми мотивационен фактор е да зная, че генерираната добавена стойност действително има смисъл и носи значителни ползи за целевата група. Колкото по-съществена е добавената стойност, толкова по-добре.
Какво е необходимо за успешното реализиране на добрите бизнес идеи?
Изпълнение, опит и грешка. Не вярвам в добрите бизнес идеи – всичко опира до замесените хора и изпълнението.
Кое е най-важното умение, което искаш да предадеш на учениците в старт-ъп клубовете по предприемачество?
Да не спират да вярват в невъзможното и собствените, неограничени шансове за развитие и правене на повече от онова, което училището не възпитава. Няма смисъл да се оценяват рибите колко добре летят, при условие, че летенето не е силната им страна. Важно е младите от рано да се стремят към откриване на истинските си силни страни и чрез това последователно и неуморно да преследват задълбочаването и усъвършенстването си в тези направления.
Защо тази програма е важна?
Тази програма е от особено важна за разпространението на идеята на самостоятелността и куража човек да преследва целите и желанията си. Много българи имат невероятен потенциал, комбинативност и специфична експертиза в различни направления, но нямат общата настройка, че могат и има смисъл да ходят по неутъпкани пътеки и да предизвикват статуквото. Вместо мениджъри, на България са необходими повече лидери, които да не чакат заповеди и направления, а сами да търсят решенията и да могат умело да водят своите колеги и подчинени в нови посоки – било то в рамките на голяма организация или стартъп.
Слоганът в живота ми – не ме питате, но да си кажа
Take it easy and do it. Done is much better than perfect. Опасността не е да сгрешиш, а сам да се лишиш от това да опиташ.