ментори

Вероника Рачева

София

Разкажи ни за себе си.

Завършила съм няколко специалности – педагогика, културология, история на изкуството и полиграфия. След като завърших училище разбрах, че много обичам да уча и да споделям знания с приятелите и колегите си. Това ме накара да се насоча към педагогиката като основна професия. 4 години работих като учител по английски, но бързо разбрах, че целите ми се простират отвъд една единствена класна стая. Преминах през много различни организации – ПР агенция, НПО, бизнес и от всяко място успявах да науча по нещо ново и да го интегрирам в личностното ми „портфолио“. 

Най-големият ми успех е, че през целия период на професионалното ми развитие успявах да правя това, което истински ме вдъхновява – да се развивам като преподавател и изследовател. Стигнах до момента, в който превърнах страстта си в основна работа и сега се развивам изцяло в академичната сфера. Вярвам, че това се случи в най-правилния етап от живота ми, тъй като имам какво да споделя като натрупан опит и знания. 

Провалът, от който научих най-много е едно от бизнес начинанията, в чието създаване участвах активно – създаването на онлайн школа за допълнителна подготовка за училище. Идеята беше иновативна и подплътена с работещи практики от други държави. Времето, в което се случи обаче не беше правилния момент – през 2015 г. все още никой нямаше ясна представа какво е онлайн обучение и какви реални проблеми може да разреши. След пандемията се появиха редица подобни инициативи, които вече намират своето приложение, понеже хората имат натрупан опит. Това ме научи, че колкото и да си уверен в това, което правиш, колкото и да е добра идеята ти, тя трябва да намери точния момент и точното място за своята реализация. Този провал ми е дал ценни уроци, които в момента активно предавам на бъдещи и настоящи учители под формата на споделен опит.“

Кой или какво те вдъхновява и те е вдъхновявало за бизнес начинанията ти досега?

Винаги съм се вдъхновявала от практическата полза на дадена идея – как това, което развивам би улеснило живота на хората, как би им помогнало да се развиват и да стават по-добри, каква е добавената стойност за ползвателите на крайния продукт/услуга.

Какво е необходимо за успешното реализиране на добрите идеи?

Добър екип от партньори и реална нужда от предложеното решение. Много работа, воля и мотивация.

Кое е най-важното умение, което искаш да предадеш на Тийноваторите?

Да не се отказват, да приемат провала като стъпка по пътя към успеха, да вярват в себе си, да бъдат отворени към възможностите, които са навсякъде около тях, да не се притесняват да търсят точните хора и ресурси, за да реализират идеите си.

Кое умение ти се иска да се преподаваше в училище, когато беше ученик / ученичка?

Увереност в собствените възможности и работа в екип.

Защо избра да си ментор в Тийноватор?

Пристрастна съм към програмата като един от нейните основатели. Вярвам в силното въздействие, което има върху бъдещото развитие на младите хора. През годините съм се убедила колко много от тийноваторите се насочват към образователни проекти – образованието е тема, която пряко ги вълнува, защото основната част от живота им протича в и покрай събитията в училище. Вярвам, че имам с какво да помогна при развитието на такъв тип проекти, а и не само :).

станете ментор

Менторите в Tийноватор са предприемачи и стартъп лидери с начинания в различни бизнес сфери. Задачата им е да вдъхновяват учениците чрез личен пример и да споделят професионален опит, с който екипите да стартират бизнес. Срещите между учениците и менторите се провеждат веднъж седмично в онлайн среда или на живо. Един Тийноватор стартъп клуб се състои от двама ментори и 10 ученици. Програмата предоставя разработена учебна програма, базирана на практически упражнения и примери от бизнеса.

стани тийноватор

Здравейте! Тийноватор 7 тече с пълна сила! Формата за записване на ученици за Тийноватор 8 – учебната 2025-2026 година, ще отвори на 31 май 2025.

станете училище-партньор