Иновативни, обещаващи и с мисъл за културата: платформа за създатели, хидропоника и настолна игра
След бурните емоции на Уикенда на идеите поканихме спечелилите отбори да разкажат за преживяванията си в серия от статии (прочетете за емоцията ТУК и ТУК). На втория ден от дългоочакваното събитие четири екипа жури чуха презентациите на общо 88 отбора, за да открият и отличат своите фаворити сред тях.
Милена Илиева (HR Director, Updata One), Теодора Атанасова (News Editor, PR Manager, The Recursive) и Теодора Петрова (PR Manager, Ocean Investments) се събраха в Жури № 3 и оценяваха презентираните проекти в категории:
- Най-добра идея в областта на изкуството и културата
- Най-иновативна идея
- Най-обещаващ екип
Първият приз – Най-добра идея в областта на изкуството и културата – беше присъден на Яна Вълканова, Рая Михайлова, Стефан Енев, Савина Иванова и Рая Максимова от Клуб 17 с ментори Яна Иванова и Денис Иванов и идеята Златната роза.
Отличието за Най-иновативна идея отиде при екипа, стоящ зад идеята UGC Talent Hub на Клуб 33 с ментори Калин Класанов, Мирослав Мирославов и Роман Рачков.
Дениз Пийадеджи, Стилиян Матев, Валентин Кирилов, Цветомир Смилов и Теодор Тенев от Клуб 30 с ментори Силвия Пенчева и Виктория Георгиева взеха наградата в категория Най-обещаващ екип с идеята HydroHome.
Какво представлява вашата идея и как се роди?
Златната роза е настолна игра с карти, която обединява участниците, без значение на каква възраст са. Всеки излиза победител, защото целта е играчите да споделят, да опознават и в същото време да научават факти за забравената българска култура, докато се забавляват.
Идеята тръгна от това, че все по-рядко осъществяваме дълбоки и смислени разговори с по-възрастните си родители и връзката в семействата започва да се губи. Работейки по Златната роза, целим да събудим интереса и желанието у поколенията да комуникират качествено и да отделят повече внимание на въпросите, които на първо четене не изглеждат важни.
UGC Talent Hub: Идеята ни е за дигитална платформа, която да бъде мост между UGC creators и фирми. Тя автоматизира комуникацията и предлага множество помощни инструменти, препоръки и анализи за потребителите.
HydroHome е нашата идея за хидропонни системи, които са подходящи за всяко пространство – от дома и терасата до офиса. Хидропониката е градинарство без почва. Корените на растенията се намират в специален воден разтвор, пресъздаващ условията на почва в хидропонната саксия, където получават точно това, което им трябва. И за нас това не е просто нов начин за отглеждане на растения – това е нашата страст.
Научихме, че хидропонните системи могат да ускорят растежа на растенията с до 60% и да дадат 50% повече култури. В HydroHome предлагаме разнообразие от системи – от билки на прозореца до индустриални решения. Най-доброто е, че независимо къде си и колко време имаш, нашите системи са напълно автоматизирани. Растенията ти винаги са под контрол, благодарение на нашата умна IoT система. Заедно с приложението ни за разпознаване на болести, грижата за растенията ти става играчка. Просто снимай странните симптоми и ние ще се погрижим за всичко, включително и за добавките.
В екипа ни обичаме градинарството, именно това ни свързва. Но има един голям проблем – някои от нас пътуват често, други са заети с извънкласни занимания. Резултатът – растенията ни умират. Така се появи идеята за HydroHome – решение за всички, които искат растения, но нямат време за тях. И защо хидропоника? Защото почвата вече не е това, което беше, а ние не искаме замърсена стая с почва от домашните ни любимци. Също така секторът на земеделието се нуждае от иновации, а ние искаме да ги предложим. Така се роди HydroHome – от личен проблем до иновативно решение.
Какви са отзивите ви за Уикенда на идеите? Коя е любимата ви част от събитието и с какво ви помогна?
Златната роза: Уикендът на идеите беше изключително необикновено и обогатяващо преживяване. Нещо, което не се среща и не се прави никъде другаде. Събитие, което разчупва и предразполага същността ти.
Да се срещнеш с толкова успели и креативни хора, да комуникираш с тях, да ти предложат помощта си, да успееш да вземеш нещо от техния опит. Няма как да пропуснем факта, че това все пак беше групова задача и всъщност трябваше да преодолееш себе си, което понякога е невъзможно. Чуваш множество мнения по всякакви теми и проблеми, което те кара да се замислиш над неща, които досега не са ти правили впечатление. Можете ли да издържите на напрежението в край на сметка? С отборен дух всичко се постига!
И въпреки всичко най-хубавото нещо е, че създаваш нови контакти и приятелства. Опознаваш екипа си, останалите участници, менторите. Обменяте идеи и мисли, независимо дали говориш с човек на твоята възраст или някой предприемач.
Нашите ментори са хората, без които нищо от това нямаше да се случи. Няма случайни неща и сме много благодарни, че точно те бяха и все още са до нас.
Не на последно място – изключително много забавление. Може би това беше любимата ни част – когато пред нас има толкова много идеи и амбиции, виждаме и другата страна на нещата – забавната и приятната. Вдъхновявахме се взаимно, усетихме, че започваме да творим и осмисляме преживяното дотук. Нямаме търпение за Финала и сме сигурни, че там също ни очакват такива незабравими преживявания!
UGC Creators: Беше невероятно изживяване. Срещите с всички различни и уникални хора бяха много полезни за нас.
HydroHome: Уикенда на идеите беше невероятно и вдъхновяващо събитие за нас. Прекарахме страхотно време и с нетърпение очакваме Финала. Най-вълнуващата част беше възможността да се срещнем други тийноватори, гост-ментори и ментори от други клубове. Техните съвети бяха от съществено значение, като ни помогнаха да видим слабите страни на нашата идея и да ги подобрим. Уикендът на идеите стана за нас незабравим опит, през който научихме много важни уроци както за нашите проекти, така и за себе си.
Какви са амбициите ви за Финала и след него?
Златната роза: Стремим се да имаме готов продукт, който сме представили на пазара. До Финала Златната роза ще бъде продукт, който носи чувството за сантимент, носталгия и любов. В бъдеще ще развиваме картите си, като добавяме въпроси, популяризираме ги и поставяме стабилни мостове между поколенията.
UGC Creators: Подготвяме се усилено и сме по-сплотени от всякога. Вярваме в нашите възможности и нямаме търпение да ги покажем и на вас. Финалът ще е старта на същинската фирмена дейност.
HydroHome: Благодарение на Тийноватор ние правим мечтите си реалност! Независимо дали ще спечелим Финала или не, HydroHome се готви за екшън. Целта? Да представим нашия продукт пред журито и да пуснем първите си продажби след Финала.
Дори и ако не вземем първото място, HydroHome няма да спре. Ще влезем с пълна сила в разширяването на бранда и продуктовия асортимент. Вярваме, че HydroHome ще разтърси традиционното градинарство с вятър от иновации и стил!
Какво беше преживяването за вас – като ментори?
Денис Иванов, Златната роза: Уникално и незабравимо! Нищо, което да съм виждал през живота си. Толкова енергия, амбициозност, упоритост и хъс на едно място не могат да се обясни с думи. Тийноватор трябва да се преживее.
До големия Финал на Тийноватор 6 на 18 май остава малко повече от месец, а в момента 45 клуба от цяла България работят усилено върху проектите си, за да премерят сили и да ги представят пред журито от инвеститори.