Петя Динолова от Re:benefit: С подкрепата към Тийноватор даваме шанс за развитие на бъдещите предприемачи
17 февруари 2025
Как може младото поколение да се свърже с работодателите и да развива умения, които да го поставят в изгодни позиции на пазара на труда? Според Петя Динолова, изпълнителен директор на Re:benefit, стартъп за допълнителни придобивки за служители, ключът е в проактивността и иновативния подход.
„Ако искаш нещо да ти се случи, не можеш просто да чакаш. Трябва да действаш, да търсиш възможности и да надградиш това, което имаш”, обяснява Петя.
Точно затова Re:benefit застава зад каузата на Тийноватор да помага на ученици да направят първите си стъпки в предприемачеството. Петя разказва, че не отдавна среща младо момиче, които ѝ споделя, че среща трудности да намери подходящия стаж или първа работа след университета. “Но как да натрупаш опит в CV-то си, ако никой не ти дава шанс… Важно е младите на имат възможността да направят първите си професионални стъпки дори преди университета”, категорична е тя.
“Припознавам се в мисията на Тийноватор и заедно искаме да подкрепим развитието на тийнейджърите в България. Ние самите сме част от стартъп екосистемата”, споделя Петя.
Re:benefit е основан с ясната идея, че в HR сектора има възможност за иновация. Целта му е да подпомогне работодателите при предоставянето на персонализирани придобивки, които отговарят на нуждите на служителите.
Как се случва сътрудничеството между Тийноватор и Re:benefit?
Принципът е, че работодателят фиксира бюджет в платформата на Re:benefit, който служителят може сам да разпредели по начин, който му е най-удобен – карта за градски транспорт, гориво, културни събития, спорт и други. Именно този подход води до положителни резултати. За една година след старта си Re:benefit успява да спечели доверието на над 30 компании и да обедини близо 60 доставчици, които предлагат разнообразие от услуги чрез платформата.

Тийноватор в платфромата Re:benefit
През 2024 най-търсените придобивки са в категориите “Спорт”, “Култура и забавления” и “Здраве”. Освен това, все по-голяма популярност набира една по-специфична опция – „Благотворителност“. Чрез нея служителите могат да подкрепят различни инициативи. Тук намира мястото си и каузата на Тиноватор.
Петя допълва още, че мисията на предприемаческата програма за тийнейджъри е близка до голяма част от екипа им, включително и Милен Манев, съосновател на Re:benefit, който тази година е и ментор в програмата.

Милен Манев (долу в средата) с коменторите си и Тийноватор 7 клуба от СМГ
Принципът “предай нататък”
„Навлизайки на пазара преди 4 години, показахме на фирмите, че грижата за служителите има огромно значение — не броят на придобивките е важен, а концепцията и подходът.” Петя споделя още, че точно това отношение кара голяма част от хората да бъдат и дарители, като отделят част от дадената им сума за благотворителност.
През последните две години Re:benefit предоставя възможност на служителите да подпомагат различни значими каузи за периода. До сега, най-силен отзвук има кампанията в помощ на Украйна и събирането на помощи за земетресенията в Турция.
Екипът на Re:benefit организира и „Лято с кауза” през топлите месеци — вдъхновена от това, че най-активните периоди за дарителство остават основно по Коледа. “Отделихме по една седмица на кампания и осъществихме засилена комуникация в отпускарските месеци.” Петя казва, че планират да продължат подобни инициативи, тъй като хората проявяват интерес.
“Ако сме активни и ангажирано вземем нещата в свои ръце, може би един ден има надежда и за политиката ни”, откровено споделя Петя, като разказва още, че за нея е вдъхновяващо да наблюдаваш развитието на младото поколение от близо, а “тяхната енергия е заразяваща”.
“Целият ни екип е от поколението, което първо иска да даде и после да получи, така че смятам, че можем да постигнем много давайки този пример и на младите”, категорична е тя в идеята на Re:benefit да обедини сили с Тийноватор. “Напредъкът се случва с постоянно надграждане на уменията; стремежът към иновация е от съществено значение за всички нас.”
От стартиращ проект до международен успех
Започвайки без никаква потребителска база през януари 2021 г., HR софтуерната компания бързо набира скорост и успява да приключи първата си оперативна година с 5 000 служители. “Динамиката в стартъп екосистемата е голяма. Първоначално стартирахме в България, но осъзнахме, че можем да разширим пазара. След запитвания от наши клиенти, стъпихме и в Турция.”
Петя разказва още, че са последвали Македония и Сърбия, а от 2024 година работят и с компании във Великобритания. “Искаме да растем заедно с клиентите си и да не се ограничаваме с локално мислене. Вече сме разпознаваем бранд и все още сме единствения такъв продукт на българския пазар, а ако не успееш да се адаптираш към новостите, изпадаш от играта”, заключва тя.