Новини

„Битката на успелите“ на Тийноватор 5 – равносметката

Голямата развръзка на Тийноватор 5 беше на 20 май и епичното събитие дълго ще отеква в паметта и в сърцата на учениците, менторите, партньорите и родителите, които присъствааха. 70 идеи се съревноваваха на финала на петото издание на Тийноватор под надслов Битката на успелите. Екипите от Тийноватори представиха своите стартъп проекти, разработени с помощта на техните ментори през последните месеци.

Каква е равносметката по теми и вид на разработените проекти: 

Много от отборите на финала заложиха на реализацията на идеята си в онлайн среда. За целта 25 от тях предложиха реализиране на дейността чрез онлайн платформа, а 11 – изработване на мобилно приложение

Сред предложенията за онлайн базирани услуги са платформи с вдъхновяващи статии и подкасти с цел кариерно развитие, мотивация за спорт и здравословен начин на живот; платформи, които посредничат между бизнеса и различни групи хора, търсещи работа, като и между различни хора за реализиране на модели на споделена икономика; платформи, осигуряващи контакт със специалисти – психолози, лекари, ветеринари и др.

Тийноваторите представиха и вдъхновяващи идеи за 18 нови продукта на пазара. 

Някои от решенията са: 

  • smart саксия, предлагаща напълно автоматизирана грижа за растения и мониторинг на състоянието им;
  • портативна батерия, зареждана едновременно от слънчевата светлина и топлината, отделяна от човешкото тяло;
  • различни протеинови и здравословни продукти, сред които протеинови крекери от брашно от щурци и спирулина с автентично кисело мляко; патриотична настолна игра и други.

GreenMind – проект за смарт саксия, управлявана от изкуствен интелект, предоставяща мониторинг и предлагаща грижи за 30-40 дни

 

FitCrickets – протеинови крекери с брашно от щурци

 

Free-B предоставя възможност за зареждане на батерия на телефона по време на излет – закача се на презрамките на раницата и използва слънчевата енергия и топлината на тялото на, за да генерира енергия

Услугите, които предложиха учениците, бяха общо 13, с различни направления – консултантски услуги при покупко-продажби на автомобили, маркетингови услуги, реставрация на стари сгради и помещения, нови менторски програми и други вдъхновяващи и креативни дейности.

WorkForce e проект за стажантска програма, която свързва гимназисти с IT компании

 

Екипът на Врабчетата предлага възможност за намиране на работа чрез свързване на ученици с бизнеса

 

На b2b модела избраха да заложат два отбора, предлагайки производство на биоразградими опаковки и услуга – виртуална пробна за дрехи, изработена чрез machine learning модел.

Във виртуалната пробна за дрехи EMirror потребителят качва своя снимка и чрез machine learning модел артикулът се налага върху образа

 

Темите, към които учениците са се насочили в своите проекти, много често са близки до тяхното ежедневие – свободно време и забавления, образование, кариерно ориентиране и намиране на работа, грижа за домашните любимци. Също така хоби-теми: спорт, автомобили, велосипеди, козметика и мода.

Carcast брандират лични автомобили с цел превръщането им в подвижни реклами

Тийноваторите обаче не остават единствено в близките, познати теми, а се осмеляват да крачат редом с най-новите трендове. Те се насочват към smart решения, дигитализация, киберсигурност и криптовалути, електромобили, зелена енергия, споделена икономика. Учениците предлагат екологично и социално ангажирани проекти.

Carbroker дава консултации и помощ при покупко-продажба на автомобили

 

Някои от проектите засягат теми, отнасящи се до живота на хората с увреждания, менталното здраве и зависимостите. Сектори, в които учениците дават предложения за нови продукти и услуги, са още: селското стопанство, архитектурата, ресторантьорството, туризмът, маркетингът и рекламата

HEALL e платформа за подкрепа на менталното здраве, която предлага анонимни онлайн срещи с психолог, подкасти, изготвяне на персонални планове

 

ArtVentures организират творчески работилници за деца с увреждания чрез получаване на mistery box тип кутии с подготвени материали за арт проекти

„На всеки следващ Финал на Тийноватор проектите на учениците са все по-задълбочени, иновативни, а презентациите – по-силни. Това, което виждаме на сцената на събитието всяка година, вярвам, че може да ни даде добра обща представа за интересите, хобитата и проблемите, които вълнуват младежите. То обаче е и един компас за посоката на развитие на стартъп мисленето у нас, тъй като се работи рамо до рамо с ментори-предприемачи и с представители на компании и стартъпи“, казва Зорница Миткова, управляващ директор на програмата.

Зорница Миткова, управляващ директор на Тийноватор, открива „Битката на успелите“ на Тийноватор 5

Записването за новото издание на Тийноватор (2023-2024)  вече започна! ТУК могат да се запишат желаещите ученици, а ТУК – кандидат-менторите. 

Share