Припомнете си най-важните съвети от инвеститора Камен Банковски за презентиране, които ще ви помогнат на Финала.
Ако качите видео, има риск от технически проблеми. Ако видеото не тръгне, това ще ви притесни допълнително. Подгответе се, така че вие да бъдете видеото – презентацията само подсилва ефекта, тя е ваш акомпанимент. Но вие сте главните герои!
Чувствайте се максимално комфортно на сцената. Научете се да дишате, чрез диафрагмата си – така гласът звучи по-плътно и кара хората да слушат по-внимателно. Да наизустите презентацията си не е добра стратегия. Да я четете – също.
Когато имате три минути, е важно да знаете основните компоненти на презентацията, но се опитайте да усетите сцената като своя. Не залитайте и в другата крайност – прекомерното анимиране и импровизация уморява зрителя. Бъдете себе си.
Не дръжте ръцете си в джобовете, не крийте части от тялото си. Нека езикът на тялото ви показва, че сте открити, свободни и вярвате в бизнеса си.
Не прекарвайте цялото си време в презентиране на продукта/услугата. В рамките на три минути трябва да представите още – проблема, решението, пазара, конкурентни предимства, конкуренция, traction, екип и т.н. Всички те трябва да имат еднаква тежест в презентацията. Не се влюбвайте в продукта си. Обичайте идеята си, но бъдете готови да я променяте, защото пазарът често удря шамари.
Не предлагайте червило, предназначено за 4 млрд. жени по света. Вместо това, опишете в конкретика типичния си потребител. Когато го откриете, обвържете го с конкуренцията – проучете какво предлагат те и къде се позиционирате вие. Обвържете го и със стратегията ви за излизане на пазара. Избягвайте генерализации във всяка сфера – напр. “Ще продаваме чрез дигитален маркетинг”. Това е прекалено широк термин.
Не слагайте просто снимка на красиви лица в презентацията. Обяснете защо вашият екип е толкова добре композиран и какво ви прави правилните хора. Разкажете как ще покриете всеки необходим аспект на бизнеса ви. Ако един е креативен, друг – организиран, трети – с интерес към технологиите, представете го така. Акцентирайте върху силните ви страни и ролите ви.
Бъдете максимално кратки и ясни – straight to the point. Oставете време да ви задават повече въпроси и не акцентирайте твърде много върху това, което сте си подготвили предварително. Журито има предвид конкретни въпроси и може да направи лошо впечатление, ако не отговаряте на тях, а се движите по собствения си план.
Припомнете си и лекцията на Камен от Уикенда на идеите тази година ТУК
УСПЕХ!