Финално състезание

Топ съвети за презентиране пред жури

Припомнете си най-важните съвети от инвеститора Камен Банковски за презентиране, които ще ви помогнат на Финала.

  • Не използвайте видео в презентацията си.

Ако качите видео, има риск от технически проблеми. Ако видеото не тръгне, това ще ви притесни допълнително. Подгответе се, така че вие да бъдете видеото – презентацията само подсилва ефекта, тя е ваш акомпанимент. Но вие сте главните герои! 

  • Говорете свободно, не бързайте и дишайте.

Чувствайте се максимално комфортно на сцената. Научете се да дишате, чрез диафрагмата си – така гласът звучи по-плътно и кара хората да слушат по-внимателно. Да наизустите презентацията си не е добра стратегия. Да я четете – също.  

Когато имате три минути, е важно да знаете основните компоненти на презентацията, но се опитайте да усетите сцената като своя. Не залитайте и в другата крайност – прекомерното анимиране и импровизация уморява зрителя. Бъдете себе си.

Не дръжте ръцете си в джобовете, не крийте части от тялото си. Нека езикът на тялото ви показва, че сте открити, свободни и вярвате в бизнеса си.

  • Не е важен само продуктът/ услугата ви.

Не прекарвайте цялото си време в презентиране на продукта/услугата. В рамките на три минути трябва да представите още – проблема, решението, пазара, конкурентни предимства, конкуренция, traction, екип и т.н. Всички те трябва да имат еднаква тежест в презентацията. Не се влюбвайте в продукта си. Обичайте идеята си, но бъдете готови да я променяте, защото пазарът често удря шамари. 

  • Опишете клиентите си максимално точно.

Не предлагайте червило, предназначено за 4 млрд. жени по света. Вместо това, опишете в конкретика типичния си потребител. Когато го откриете, обвържете го с конкуренцията – проучете какво предлагат те и къде се позиционирате вие. Обвържете го и със стратегията ви за излизане на пазара. Избягвайте генерализации във всяка сфера – напр. “Ще продаваме чрез дигитален маркетинг”. Това е прекалено широк термин. 

  • Наблегнете на силните страни на екипа ви.

Не слагайте просто снимка на красиви лица в презентацията. Обяснете защо вашият екип е толкова добре композиран и какво ви прави правилните хора. Разкажете как ще покриете всеки необходим аспект на бизнеса ви. Ако един е креативен, друг – организиран, трети – с интерес към технологиите, представете го така. Акцентирайте върху силните ви страни и ролите ви.

  • Когато ви задават въпроси – не се втурвайте в панически обяснения.

Бъдете максимално кратки и ясни – straight to the point. Oставете време да ви задават повече въпроси и не акцентирайте твърде много върху това, което сте си подготвили предварително. Журито има предвид конкретни въпроси и може да направи лошо впечатление, ако не отговаряте на тях, а се движите по собствения си план. 

Припомнете си и лекцията на Камен от Уикенда на идеите тази година ТУК

Имената на всички презентации в Тийноватор 6 ФИНАЛ

УСПЕХ!

Share